Yakın zamana kadar uçak biletlerini belirlerken modası geçmiş bir manuel fiyatlandırma sistemine bağlı olan Air India, her uçuştan daha fazla gelir elde etmesine yardımcı olmak için rakipleri tarafından uzun süredir kullanılan algoritma tabanlı yazılıma geçiyor. Air India, yeni sahibi Tata Group altında, kağıt tabanlı uygulamaları değiştirmek için OpenAI’nin popüler sohbet robotu ChatGPT’yi test ediyor. İcra Kurulu Başkanı Campbell Wilson geçen hafta Hintli havayolu yöneticilerine verdiği demeçte, “Açıkçası sistem neredeyse o kadar kötü ki iyi,” dedi ve bunun “jüri” yerine sıfırdan başlama şansı sunduğunu da sözlerine ekledi. Air India, sistemlerden tedarik zincirlerine kadar operasyonların her yönünü elden geçirmekle kalmıyor, aynı zamanda Vistara ile birleşmesi nedeniyle Tata ile ilgili dört havayolunu Air India ile entegre ediyor ve düşük maliyetli Air India Express ve AirAsia India da birleşiyor. 52 yaşındaki Yeni Zelandalı, teknoloji gibi bazı alanların temiz bir yaklaşıma izin verdiğini ve bu nedenle Air India’nın yeniden başlatılmasının merkezine yapay zeka (AI) ve diğer araçları koyduğunu söyledi.Modern ” gelir yönetimi” yazılımı, her bir koltuk bloğu için bir ücret alma şeklindeki eski yöntem yerine, insanların nereye gitmek istediğini ve her bir yolcunun ne kadar ödemeye hazır olduğunu sürekli olarak tahmin ederek talebin bir adım önünde olmayı hedefliyor. Sonuç daha yüksek uçuş başına gelir, şirketin dönüşümünde düşük asılı meyve yapıyor.Filoyu düzeltmekWilson, havayolunun kara giden yolunu engellerle dolu bırakarak, Delhi’nin zikzak çizen trafiği kadar ürkütücü bir filolar ve personel karmaşasıyla karşı karşıya.” Hindistan pazarında deneyime sahip Birleşik Krallık merkezli danışmanlık şirketi Aviation Strategy’nin ortağı Keith McMullan, “Söyledikleri kesinlikle doğru – boş bir kağıda geri dönmeliler, ancak bunu söylüyorlar ve gerçekten yapıyorlar. ikisi çok farklı şeyler” dedi. “Tehlike, mirasla ilgili yangınlarla mücadele etmeye devam etmenizdir.” Air India’nın başarısı, ölçeğini kullanmak ve Hindistan’ı Dubai veya Singapur gibi küresel bir havacılık gücüne dönüştürmek isteyen Başbakan Narendra Modi hükümeti için kritik öneme sahip. Plan, Air India geçen ay rekor bir anlaşmayla sipariş edilen 470 jeti teslim almaya başlamadan önce atıl durumdaki uçakları uçurmak için acil sorunların üstesinden gelmek. tedarikçilerin eskimiş parçaları teslim etmesini bekliyor.Ve deniz aşırı Kızılderilileri çekmek için ağ stratejisini yeniden düzenlerken, kiralık olarak bulabileceği uçakları alıyor.Wilson kenarda bir röportajda, geri dönüş hız kazandıkça herhangi bir tutarsızlığın giderilebileceğini söyledi. Geçen hafta CAPA Hindistan konferansında, “Bu bir startup olduğu kadar bir de dönüşüm” dedi ve geçen yıl Tata tarafından taşıyıcının kontrolünü tekrar ele geçirdikten sonra geri dönüşe liderlik etmek üzere atanan Wilson. Singapur Havayolları’nın bütçe taşıyıcısı Scoot’un kurucu başkanı olma deneyiminden yola çıkarak Reuters’e verdiği demeçte, yola çıkmak için yapmanız gerekiyor ve sonra yol boyunca rafine edersiniz” dedi. Birleşme zorluklarıAnalistler, Air India’nın ikiz birleşmeleri gerçekleştirmesi nedeniyle Wilson’ın aşamalı geri dönüş planlarının ciddi şekilde test edileceğini söylüyor.Air India’nın 2007’de Indian Airlines’ın beceriksiz entegrasyonu nedeniyle hâlâ aksadığı Air India’daki havayolu birleşmeleri çok az başarılı oldu. Sahara ve Kingfisher’ın Air Deccan ile birleşmesi onlara yıllarca zarar verdi.Jet ve Kingfisher artık iflas etti.Air India’nın uçakları halihazırda birden fazla kabin konfigürasyonuna sahip Airbus ve Boeing jetlerinin bir karışımı. Tata-Singapore Havayolları ortak girişimi Vistara’nın CEO’su Vinod Kannan, Reuters’e verdiği demeçte, “Karma filoları yönetmek bir kabus ve hiçbir havayolu şirketi bunu yapmak istemez” dedi. Bir zamanlar Singapur Havayolları için bir ilham kaynağı olan Air India, Hindistan’ın uluslararası trafiğinin çoğunu taşıyan Körfez havayollarından pay almak istiyorsa, hızla gelişmesi gereken alanlar olan özellikle hizmet ve dakiklik konusunda artık çok geride kaldı. başarı: Hükümet verilerine göre, Air India’nın uluslararası trafiği Ekim – Aralık çeyreğinde Nisan-Haziran dönemine göre yüzde 28 arttı ve yurt içi payı 2022 ortasındaki yüzde 7,5’ten Şubat sonunda yüzde 9’a yükseldi. Bu rakamlar sıçramalı Kannan, Vistara’nın Delhi yakınlarındaki ofisinde yaptığı bir röportajda, Air India’nın Vistara ile birleşmesi önemli ölçüde önemli, ancak bu anlaşma yeni zorluklar getiriyor “İnsanlar ve kültür dışında her şeyi doğru yapabilirsiniz … bunu doğru yapmak kolay değil” dedi. Kannan, Mart 2024’e kadar tamamlanacak olan kombinasyonla ilgili olarak, Air India’da 50’den fazla. “Niyet büyük ölçüde orada,” dedi. Bu kolay değil ama oraya geleceğiz.”© Thomson Reuters 2023Katlanabilir ekranlı veya sıvı soğutmalı akıllı telefonlardan, sahipleri tarafından kolayca tamir edilebilen kompakt AR gözlüklere ve el cihazlarına kadar, gördüğümüz en iyi cihazları tartışıyoruz. Gadgets 360 podcast’i Orbital’de MWC 2023’te. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur. Satış ortağı bağlantıları otomatik olarak oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri